Ruim 80.000 relaties van zo’n zestig TravelXL reisbureaus ontvangen elke zes weken het belevingsmagazine Inspirations. Via slimme programmering maken wij één responsive uitgave, maar wel zodanig dat elk reisbureau zijn eigen variant krijgt met ook eigen teamfoto’s. Bovendien kan elke deelnemer gemakkelijk online zelf eigen nieuws plaatsen. Dat maakt het magazine nóg persoonlijker. Een corporate uitgave dus, maar wel met een lokaal gezicht. Met de toevoeging van ons nieuwste format kunnen we reisreportages bovendien nog mooier en dynamischer tonen. En dat verhoogt weer de beleving van de periodieke uitgave.
Binnen enkele dagen na het congres ‘Leren zichtbaar maken’ een snelle review in je mailbox. Om zo het event levend te houden waarop de Nieuw-Zeelandse onderzoeker John Hattie zijn revolutionaire kijk op het onderwijs belicht. Voor OnderwijsAdvies en de Bazalt Groep pasten wij daarvoor ons format ‘1-Page-Review’ toe. Een eigentijdse terugblik op het congres, en dat scrollend binnen 1 pagina. Lekker snel, lekker luchtig, lekker terugblikken.
Je met onlineblad.nl geen langdurig en kostbaar traject hoeft in te gaan van ontwikkeling op maat. We kiezen uit al ontwikkelde templates en stellen daarmee de juiste uitgave samen. Uiteraard in de look & feel van jouw organisatie. En omdat we al zoveel formats op de plank hebben, verzekeren we een online uitgave te realiseren dat in geen enkel opzicht lijkt op dat van een ander. Toch een beetje maatwerk dus.
Jaarverslagen taaie kost? No way! Metropoolregio Rotterdam Den Haag laat zien dat je feitelijke informatie prima kunt combineren met interactieve beleving. Een online uitgave die in kort bestek de vernieuwingen toont waar de MRDH aan werkt voor een krachtige regio. Wil je mijlpalen delen en wellicht ook relaties inspireren? Wij denken graag mee voor de uitgave die exact past bij jouw organisatie. Digitaal of in print, groots of juist beknopt.
Veel ontvangers zijn de geijkte nieuwsbrief moe. Evides & Omgeving combineert nieuwsbrief met relatieblad. Evides Waterbedrijf stuurde deze slimme combi naar zo’n zeshonderd stakeholders, van gemeenten tot provincies en waterschappen. Thema’s als infrastructuur, duurzaamheid, veiligheid en omgeving kwamen aan bod als nieuwsitem, interviews en reportages. Overigens koos Sdu ook voor deze opzet. Met Sdu Update kon de uitgeverij regelmatig gecombineerd nieuws, actualiteiten en achtergrond features naar z’n fiscale relaties, zoals grote en middelgrote advocatenkantoren, sturen.
Hoe verleid je potentiële bezoekers om deel te nemen aan je jaarcongres? Met een eigentijdse uitnodiging die meteen alle onderdelen toont van de interessante programmering en de toonaangevende sprekers. Voor het Nationaal MS Fonds pasten wij dit format toe, dat na het congres ook geschikt bleek als beknopte review op de Nationale MS Dag 2019. Weinig tekst, meer beeld en nog meer filmpjes.
De Verkeersonderneming werkt actief aan een betere bereikbaarheid van de Rotterdamse regio. Dat doet de organisatie vooral met overheden, kennisinstellingen en bedrijven. Diverse keren per jaar kwamen betrokkenen en belanghebbenden bij elkaar om samen nieuwe initiatieven te bespreken en successen te delen. Binnen 48 uur kregen de deelnemers een online Quick Review toegezonden, een eigentijdse uitvoering van de gebruikelijke nieuwsbrief. Ook op die manier toonde De Verkeersonderneming dat het vaak ‘anders kan’. Daarvoor gebruikten wij onze Smart Slideshow: snel te realiseren met een professionele uitstraling.
Tadááá! Eerder presenteerde wethouder Karsten Klein van Den Haag trots het online magazine van de gemeente Den Haag. Het blad toonde voorbeelden van innovaties rond zorg en welzijn. Van een senioren jazzband tot een mobiele hop voor het uitlenen van speelgoed. Wij zijn er trots op om toen diverse edities te kunnen realiseren. Met dank aan Lindblom PR/PA.
De Metropoolregio Rotterdam Den Haag werkte eerder aan een Roadmap Next Economy; een routekaart voor de komende tien jaar met scenario’s die aangeven welke projecten en plannen nodig zijn om optimaal te kunnen inspelen op de wereldwijde economische en technische ontwikkelingen. Als adviseur nam de MRDH de beroemde Amerikaanse econoom Jeremy Rifkin en zijn team in de arm. En ons als makers van onlineblad.nl. In een online presentatie belichtten wij het hoe, wat en waarom van deze Roadmap Next Economy.
Voor JMT International, het grootste meubel- en tapijttegelverhuurbedrijf van Europa, realiseerden wij vrijwel maandelijks het online personeelsblad ‘Over de Vloer’. Eigenlijk betreft het een dynamische en visueel aantrekkelijke presentatie op beeldschermen van interviews met medewerkers en nieuwtjes over het bedrijf. Online voor intern gebruik.
Zowel landelijk als vanuit de provincies voert IVN, Instituut voor Natuureducatie en Duurzaamheid, met opdrachtgevers en partners, projecten uit die mensen en natuur met elkaar verbinden. Drie keer op rij reraliseerrden wij voor IVN het online jaarverslag waarin de organisatie een rondje Nederland maakte en kort een veelheid aan projecten belichtte.
Uit oogpunt van het internationale merkenbeleid liet TUI Benelux eerder het retailmerk Holland International opgaan in het merk TUI. Daarmee verdwenen ook de reisbureaus van Holland International. Na bijna drie jaar klanten te hebben voorzien van reisinspiratie stuurden de reisbureaus hun laatste, 9e online editie van Werelds! naar hun klanten. Werelds! was een van onze eerste digitale uitgaven. Daarom mag dit voorbeeld niet in ons rijtje ontbreken.