“Met ons complete aanbod aan fietsreizen en wandelvakanties op internet verviel de noodzaak om vanuit onze reguliere jaargids te boeken. Daarom realiseerden Ruud en Len voor ons ‘Eigenwijs op reis’, een prachtig ogend en lekker lezend magazine met tips, columns, nieuwtjes, een fotocursus en vooral veel belevingsvolle verhalen die onze klanten inspireren tot het maken van nieuwe reizen.”
“We kozen bewust voor een gedrukte uitgave. Onze klanten zijn reizigers die nog graag papier in handen hebben. Daarnaast kunnen wij zo’n blad beter inzetten als promotiemiddel op beurzen. En bovendien is de kans veel groter dat je een gedrukt magazine intensiever leest dan een online variant; je legt het op tafel om het later weer op te pakken. Nog even die andere reportage bekijken.”
“Na het lezen van jullie magazine begon het toch weer te kriebelen; heb meteen zin om die druiventrossen langs de Moezel te gaan volgen, reageerde een relatie. Kijk, daar is het ons om te doen: reisliefhebbers inspireren om fietsend of wandelend de mooiste plekjes van onze wereld te ontdekken. Met dank aan Ruud en Len.”
Arjan van der Laan (directeur) en Nadine Stehouwer (marketing en PR), Eigen-Wijze Reizen
“De Nieuw-Zeelandse wetenschapper en bijzonder hoogleraar John Hattie verrichtte tal van meta-analyses van duizenden onderwijsonderzoeken op basis van ruim 240 miljoen leerlingen wereldwijd. Zijn onderzoek is het meest uitgebreide, op bewijs gerichte, onderzoek naar wat het beste werkt om leerprestaties te verbeteren, ofwel om ‘Leren zichtbaar te maken’. Samen met de Bazalt Groep organiseert OnderwijsAdvies al jaren het congres Leren zichtbaar maken.”
Daarvoor komt John Hattie naar Nederland om zijn bevindingen hier toe te lichten. We kozen er dit jaar weer voor om achteraf een digitale review naar de bezoekers te sturen. Met deze 1 Page Review krijgen zij een goede terugblik. Een speciaal magazine met een praktische toolbox vulde deze review aan. Op die manierzetten we de kracht in van online en offline samen. Bezoekers waarderen de hoge kwaliteit van ons congres. De fraaie online Review draagt ook aan die waardering bij. Zelfs vanuit Nieuw-Zeeland krijgen wij complimenten over deze uitgave.”
Sanderijn Vermeeren, Stafadviseur Marketing en Communicatie OnderwijsAdvies
TUI vliegt met ultramoderne vliegtuigen die steeds lichter, stiller, zuiniger, sneller en comfortabeler worden. Bij de uitbreiding van de vloot organiseerden we eerder een dagtrip naar Praag. Om zo belangrijke relaties kennis te laten maken met het revolutionaire toestel. Alle deelnemers ontvingen vouchers waarmee zij op diverse adressen korting of een leuk extraatje kregen. Daarnaast het minimagazine ‘Dreamliner Praag Experience’ met informatie over het dagprogramma, de nieuwe Dreamliner en uiteraard bezienswaardigheden van Praag.”
Ruud en Len realiseerden de uitgave. Magazine en vouchers kwamen aan een TUI keycord te hangen, zodat alle gasten de uitgaven voortdurend bij de hand hadden. Een leuke vondst, want door al die blauwe keycords zag je in het centrum van Praag meteen wie bij de VIP’s van die dag hoorden. Net als wij waren de relaties enthousiast over de uitgave.”
Petra Kok, Head of External Communications, TUI Nederland
“In je eigen tuin, op het schoolplein, in de buurt, onderweg… Overal laat IVN je de natuur beleven. Onze doelgroep is groot en divers; van natuurliefhebbers en leden tot partners en sponsoren. Het aantal campagnes en activiteiten is nog veel omvangrijker. Een groot aantal voorbeelden komt terecht in het IVN Jaarverslag. Als duurzame organisatie is online de way to go. Beter dan print. Bovendien is online eigentijdser.”
De diverse templates, die Ruud en Len aanbieden, maken het verslag afwisselend en zorgen voor een gevarieerd bladritme. De aanpassing van de look & feel aan onze vernieuwde website leverde dat bij veel gebruikers het beoogde wow-effect op. We krijgen spontaan positieve reacties. Collega’s en vrijwilligers ervaren de online uitgave als een fraai overzicht van de activiteiten in het afgelopen jaar. Het geeft ze een trots gevoel.”
Rogier Jacobse, Online Marketing Coördinator IVN
“Wij ervaren al enkele jaren dat je kerstwensen en public relations goed kunt combineren. Op onze online eindejaarswens kregen wij al diverse positieve reacties. Ontvangers vinden het leuk dat ze naast het gebruikelijke ‘Fijne kerst en gelukkig Nieuwjaar’ ook kunnen lezen welke resultaten BEREIK! heeft gerealiseerd. BEREIK! is de samenwerkingsorganisatie voor bereikbaarheidsvraagstukken in de regio’s Haaglanden en Rotterdam.”
Het leuke van deze opzet is dat deze onderscheidende digitale kerstwens direct een totaaloverzicht geeft van alle hoogtepunten in het afgelopen jaar. Wil je meer weten over een bepaald onderwerp, dan klik je eenvoudigweg door. Het geheel is professioneel en ziet er aansprekend uit. Bovendien functioneert het prima. De samenwerking met Ruud en Len is prettig. Wij vinden het fijn om partners te hebben die teksten redigeren, meelezen, meedenken en op die manier suggesties aandragen ter verbetering. Bovendien is de service snel; na het aanleveren van de basistekst was de kerstwens binnen een paar dagen gereed. En voor vragen zijn Ruud en Len altijd bereikbaar; dat waarderden wij zeer.”
Monique Knoop, eerder communicatieadviseur BEREIK!, nu communicatiemedewerker MRDH
we voor al deze meesterlijke merken mooie online en offline producties hebben gerealiseerd?