×

Home

Online

Offline

De makers

Q&A

Blog

Opdrachtgevers


In contact komen?

Delft
Oostsingel 152E
2612 HJ Delft
06 - 27 33 06 79

Leiderdorp
Marjoleintuin 11
2353 PJ Leiderdorp
06 – 20 50 36 55




HomeOnlineOfflineDe makersQ&A • BlogOpdrachtgevers

HomeOnlineOfflineDe makersQ&A • BlogOpdrachtgevers

Daarom Onlineblad.nl

Alle 13 goed!

We zijn communicatie engineers! Of beter nog: communicatie imagineers. Imagineering is onze eigentijdse manier van benaderen en producten realiseren. Een pot supersterke koffie - en we jagen er wekelijks veel potten doorheen - verhoogt de adrenaline en zet ons voortdurend op scherp. Om vernieuwende concepten te bedenken. En om verhalen op een mooie, boeiende en creatieve manier te presenteren. Dertien redenen om bij Onlineblad.nl aan te kloppen!

ONLINE

1. Gratis gebruik van formats

Voor onze online uitgaven ontwikkelden we al veel verschillende sjablonen. Door die met elkaar te combineren ontstaan nog meer mogelijkheden. De aanzienlijke tijd en daarmee fikse kosten voor technische ontwikkelproces van deze templates nemen wij voor eigen rekening. Als opdrachtgever betaal je dus niet voor de technische ontwikkeling, zoals dat vaak wel bij een website het geval is. Maar… voor wat hoort wat. In ruil daarvoor verzorgen wij met plezier de productie van de online uitgave. En dat ook nog volledig in de look & feel van je organisatie.

2. Supersnel online uitgave realiseren

Omdat alle technische sjablonen al zijn gemaakt, hoeven we niet een (kostbaar en) langdurig traject van technische ontwikkeling in te gaan. Daardoor kunnen we zeer snel je nieuwe online uitgave realiseren. Binnen een maand kunnen je relaties al jouw eerste online ontvangen.

3. Inzetbaar voor welk doel dan ook

Met de veelheid aan technische sjablonen kun je werkelijk alle kanten op, van magazine en jaarverslag tot uitnodiging voor een congres of een unieke combi van nieuwsbrief en achtergrondmagazine. Filmpjes,
animaties en bewegende grafieken maken de uitgave extra interactief. En met de share buttons zorg je ervoor dat ontvangers de uitgave delen via social media. Laat dus weten voor welk doel je de uitgave wilt realiseren en wij adviseren welke vorm het beste daarbij past.

4. Je uitgave nóg persoonlijker maken

Onze online uitgaven bieden vergaande mogelijkheden voor personalisatie. Je kunt je relaties persoonlijk met hun eigen naam aanspreken. Je kunt de uitgave tevens een eigen gezicht geven, ook bij eerdere vestigingen. Zo realiseren wij voor TravelXL ‘Inspirations’, één belevingsmagazine voor zo’n zestig deelnemende reisbureaus. Elke deelnemer heeft zijn eigen magazine met eigen logo, foto’s en namen van eigen teamleden en eigen contactgegevens. Bovendien kan iedere deelnemer zelf eigen nieuws plaatsen. Dat maakt de nóg persoonlijker.

5. Meten is weten: telkens weer mooier en beter

Het online blad wordt gekoppeld aan Google Analytics. Daardoor kun je precies zien hoeveel ontvangers je uitgave bekijken. Maar ook hoelang, zelfs per pagina. Op die manier kun je zien welke rubrieken het meest populair zijn. En daar kun je bij een nieuwe editie weer je voordeel mee doen.

6. De kracht van combineren: nieuwsbrief met nieuwsbladen

We delen wat af vandaag de dag, ook nieuws en informatie. Onder het motto ‘kennis hebben is macht, maar delen is kracht’ realiseren we pakkende online nieuwsbrieven. Voor deze ‘deeltijd’ hebben we ook een speciaal format waarmee we nieuwsbrief met magazine mixen. Om zo naast korte items ook wetenswaardige achtergrondverhalen te delen.

7. Supersnelle Reviews

Binnen enkele dagen na je congres of zakelijke meeting een review in de mailbox van de deelnemers. Om zo het event levend te houden. En om nog eens extrfa onder de aandacht van je relaties te komen. Naast een uitgebreide, online congreskrant bieden we voor de ‘snelle jongens’ onder de deelnemers een 1- Page-Review: een dynamische terugblik, scrollend binnen 1 pagina. Lekker snel, lekker eigentijds.

OFFLINE

8. Pakkende brochure, meeslepende magazines

Soms wil je meer uitpakken. Met een gedrukte brochure of dikker magazine kun je een verhaal breeduit vertellen. Met mooie fotografie, pakkende titels en prikkelende koppen. Wij adviseren over papier en formaat. Maar eerst over concept en aanpak. Zo realiseerden wij al diverse gedrukte magazines onver onder meer reizen, fietsvakanties, mobiliteit en onderwijs. En waarom een corporate brochure niet een keer in een eigentijds magazine verpakken? Dat deden we voor Interflow, onderdeel van de Koninklijke BAM Groep. Een serieus corporate verhaal op een meer informele en toegankelijke wijze gepresenteerd.

Bekijk de voorbeelden van onze offlines

ALGEMEEN

9. Klein, maar fijn: het genot van een flexibel team

Zet zeven teamleden bij elkaar en je mag van geluk spreken als het concept voor je uitgave nog diezelfde maand algehele instemming krijgt. De één vindt dit, de ander weer dat. Werken met een duo - dat overigens van alle markten thuis is - levert heel wat voordelen op: (1) hoe kleiner het team, des te minder de ruis, (2) twee mensen zitten al snel op één lijn, (3) minder overleg betekent lagere kosten, en (4) als klant weet je bij wie je voor vragen moet zijn. Daarnaast zijn we (5) beide van alles op de hoogte, hebben we (6) liefde voor het vak en komt dat (7) tot uiting in onze producten, zijn we (8) zeer flexibel, zijn we (9) niet van uurtje-factuurtje, dus brengen we elk telefoontje niet extra in rekening, en denken we (10) vooral mee met onze opdrachtgevers.

10. Ervaren in fotografie

Als ‘oude rotten’ in het vak, maar met jeugdige enthousiasme, zetten we ons in om dat te realiseren wat voor een effectieve online of offline nodig is. Of dat nu fotografie is, redactie, vormgeving, techniek of het ontwikkelen van een huisstijl. Alles dus onder één dak, wel zo handig. Zo maken we ook het beeld naast de tekst. Met slechts één beeld kun je soms een heel verhaal vertellen. Wel zo handig in een tijd waarin we visueler zijn dat ooit. We kijken liever dan we lezen. Als dat laatste echt nodig is, is het de foto die je het redactionele verhaal in moet trekken. En daarvoor is meer nodig dan dat zelfgemaakte kiekje met je smartphone.

11. Een oude rot in redactie & redigeren

Grijpt die tekst je bij de keel? Maakt dat verhaal iets bij je los? Mooi, want als lezer wil je verleid worden. Of dat nu met een reportage is of een commerciële tekst. Beleving in redactie dus. We helpen graag bij het maken van triggerende teksten. Ook als jouw bestaande tekst net dat beetje extra nodig heeft om je lezers kippenvel te bezorgen. Alles om te boeien en te binden.

12. Vurig in vormgeving

Vorm en verrassing gaan altijd samen, maar nooit zonder het beoogde effect uit het oog te verliezen. Goede, opvallende en vooral mooie vormgeving draagt sterk bij aan het succes van je website, blad, brochure of boekje. Het oog wil immers ook wat. Voor ons staat mooie vormgeving voor de kwaliteit die de optelsom is van persoonlijke benadering, ervaring en creativiteit. Het trekt klanten aan, en dat is precies wat je wilt.

13. Alles in huis voor mooie huisstijl

Een goed beeldmerk laat zien wat je doet, maar bovenal wie je bent. Een goede, fraaie huisstijl past bij je merk of organisatie, onderscheid zich en maakt je identiteit visueel en herkenbaar. Het logo of beeldmerk is vaak de basis. Daaromheen maken wij allerhande uitingen, van visitekaartjes en briefpapier tot presentaties en website. Alles vastgelegd in een toegankelijk handboek huisstijl.

Sterke verhalen

Ga je mee naar bed?